Noul drum care taie Pădurea Băneasa a costat 60.000 euro. Romsilva secretizează contractul semnat cu Federația Greenfield

Drumul controversat prin Pădurea Băneasa pentru locuitorii din cartierul Greenfield, ce urma să fie deschis luna aceasta, a costat 60.000 de euro, banii fiind furnizați inițial de o organizație privată. Aceasta ar urma să-și recupereze suma din taxele pentru trecere.

Daniel Ionașcu

3/17/20253 min read

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat duminică, că se opune deschiderii acestui traseu. Joi, 30 de organizații și grupuri civice au lansat un apel public în care cer oprirea circulației pe noul drum forestier.

Impact ridicat asupra faunei

Finanțarea inițială pentru drumul prin Pădurea Băneasa, pe care ar urma să fie folosit de locuitorii din cartierul Greenfield, a fost oferită de Federația Avenor/Școala Avenor, care speră să-și recupereze banii din taxa de trecere de la rezidenți și alți membri ai federației, pentru a transfera plata către Direcția Silvică Ilfov- Romsilva, conform contractului citat în apelul lansat de cele 30 de organizații și grupuri civice care se opun proiectului, scrie “Buletin de București.

Conform Direcției Silvice Ilfov, contractul dintre părți este secret și, până în acest moment, nu a fost pus la dispoziția celor interesați.

„Drumul forestier a fost reamenajat la finalul anului trecut, iar lucrările au costat peste 60.000 euro. Impactul de mediu pe care fragmentarea pădurii îl va avea asupra structurii, utilizării de către oameni și asupra faunei locale este ridicat.

Poluarea aerului și poluarea fonică produse de potențiala circulație auto pe drumul forestier pentru accesul celor peste 6.000 de locuitori din Greenfield sunt incompatibile cu rolul de recreere și protecție pe care care Pădurea Băneasa îl are pentru București și zona periurbană”, se arată în documentul citat.

Citește și:

Soluțiile propuse de organizațiile civice

Organizațiile civice dedicate demersurilor de protejare a Pădurii Băneasa și a celorlalte păduri din București și Ilfov au propus mai multe soluții prin care locuitorii din cartier, care astăzi au la dispoziție doar o singură cale de ieșire, supraaglomerată la orele de vârf, să obțină o nouă ieșire care să nu afecteze pădurea:

1. Deschiderea accesului către șoseaua de centură pe sub podul de la Otopeni propus de constructor, sprijinit cu avize de primărie;

2. Deschiderea unui nou acces mult mai simplu și eficient, propus de Daniel Sărdan, cu conectare în rondul din Otopeni. „E ieftin, rapid și simplu. După ce se cumpără/expropriază spațiul de 80m care separă drumul de rond se poate face conexiunea și, în plus, există spațiu pentru o bandă de fugă care nu afectează circulația pe centură si nici rondul”, arată ONG-urile.

3. Crearea unui pasaj pietonal și de biciclete care să unească Otopeniul, Tunariul, Greenfield și Băneasa, conectat la o rețea de trasee de biciclete care să degreveze traficul într-un mod estetic, rapid și sănătos.

4. Îmbunătățirea transportului în comun. Autobuze frecvente și în toate direcțiile necesare. Stații confortabile și conexiuni intermodale, toate soluțiile de mai sus fiind susținute și de primărie.

„Din păcate, reprezentanții Federației Greenfield au declarat la discuțiile neoficiale de după întâlnirea oficială de la Primăria Sectorului 1, că, și în cazul în care se vor implementa rapid aceste soluții legale, Greenfield va continua să facă presiuni pentru deschiderea drumurilor prin Pădurea Băneasa, fără a se limita la acest drum nou pietruit, și că intenționează să deschidă și altul”, menționează activiștii civici care se opun deschiderii acestui traseu.

Follow The Money este o publicație independentă și ne bazăm pe informații verificate pentru a aduce cititorilor noștri subiecte relevante și de interes public. Dacă ai un pont, o informație importantă sau un subiect care merită investigat, ne poți scrie la contact@followthemoney.ro. Ajută-ne să scoatem adevărul la lumină!